Friday, April 16, 2010

Welcome!!

Welcome to you out there!

I have other blogs.. so why separate it?? Yes, this blog is totally dedicated to share some stories to all of you out there on my journey as UNIT TRUST CONSULTANT.

Indeed it is an interesting journey.  It's tough if you asked me.. but it's rewarding...

Camne leh terjebak dalam dunia ni??
Since 2006, I have been searching for part time job.. sebabnye.. aku dapat kerja di satu company yg environment nye sangat tak ok.. yelar.. imagine.. baru first day kerja ko dah kena meeting.. and meeting nye sampai malam.. setelah diselidik.. hari-hari meeting sampai malam.. dan.. baru lar aku tau.. hari-hari aku kena OT.. dan sabtu ahad tu pun dah kira cam hari kerja cam biasa...

from that on.. aku mencari dan mencari.. memula try MLM.. sebab ada opis mate aku tu mak dia orang no. 2 dalam satu MLM ni.. so aku pikir.. kalau dia boleh.. kenapa tidak aku?  aku pun bayar.. dapat jual barang... tapi takde satisfaction.. pegi training.. but the training not that informative.. lelama aku rasa cam give up.. yelar.. ingat senang ke nak suruh orang beli barang.. tapi ada lar dlm setahun gak aku try..

then.. aku rasa sudah lar.. jenuh buat mende ni.. so i am back to my normal life.. and after two years.. aku dapat kerja tempat lain.. alhamdulillah.. opis dekat ngan rumah.. baru 2 minggu masuk kerja.. boss suruh aku jaga booth kat satu pameran ni.. okey lar.. menurut perintah je lar..  tgh2 jaga booth.. ada lar satu mamat ni tegur aku.. dia cakap dia business owner... dia bagi kad dia.. pastu dia contact aku after few weeks.. aku pun bagi lar peluang untuk dia citer pasal business dia.. citer punye citer.. rupanya dia pun MLM.. tapi aku bagi peluang lar untuk cuba skali lagi.. yelar.. sbb ni MLM yg ternama.. maybe program dia lagi bagus.. tu pendapat aku lar.. akhirnya.. aku terjebak gak setelah beberapa kali dia jumpa aku.. siap buat demo lagi kat rumah.. but again i found it not satisfying.. aku tak jual barang pun.. guna untuk diri sendiri.. tapi tak yakin ngan produk tu.. lelama aku rasa.. dah lar.. buat penat je.. baik tak yah..

and i'm stuck to my office life again!!!


hingga lar satu hari ni.. my adik angkat chat with me.. aku pun ngadu kebosanan bekerja kat dia.. then she told me.. why don;t you become a UNIT TRUST CONSULTANT.. hah?? pobondo nye tu?? dia pun citer.. hubby dia nak jadi agent.. tapi hubby dia foreigner. so tak layak.. so she encouraged me instead... so aku pun baru ingat yang aku pun ada invest dalam satu fund early that year.. so aku pun contact lar agent aku.. cakap kat dia.. aku berminat nak tau lebih lanjut.. dia pun suruh aku datang preview (BOP)...  berpeluang lar aku buat kali pertama jumpa kak Azizah Saad... dia pun citer.. apa best nye jadi UTC ni.. so discuss ngan husband.. husband bagi green light.. restu husband penting ooo... so aku pun isi borang.. bukak akaun Public Bank (penuh masalah time ni sbb myKad tak ok.. siap kena tukar my Kad lagi).. amek gambar.. attend CUTE class.. etc.. tapi application banyak masalah.. tu tak kena ni tak kena.. macam2.. dari aku 4 months pregnant.. sampai lar aku bersalin.. aku pun call kakak yg sepatutnye jadi upline aku tu.. mintak balik duit.. sbb aku dah tawar hati nak jadi agent.. tapi punya lar susah... lama2 aku mintak tolong kawan lama kat kuantan and banting.. nama nye IDA AZERIN.. aku panggil dia Cho.. dia pun agent.. akhirnye.. setelah discuss balik ngan husband.. dia kata.. okey teruskan balik niat tu.. alhamdulillah.. dengan upline yg baru ni.. semuanye berjalan lancar... and I thank ALLAH for it.. sbb jumpakan aku ngan satu agent yg sangat bermotivasi tinggi...

and the journey begin... 

NOTE: I am a Unit Trust Consultant.  My job is to encourage people to save money for their future expenses, retirement, child education and others.  If you interested to know more, contact me at khulailah@yahoo.com or call me @ 013 668 13 65



No comments:

Post a Comment